زیستولوژی-زیست شناسی

زیستولوژی-زیست شناسی

همه چیز را در رابطه با رشته شیرین بیولوژی (زیست شناسی) در اینجا مطالعه کنید
زیستولوژی-زیست شناسی

زیستولوژی-زیست شناسی

همه چیز را در رابطه با رشته شیرین بیولوژی (زیست شناسی) در اینجا مطالعه کنید

چارت درسی رشته بیولوژی و نکات آموزشی

در این پست قصد دارم درختواره درسی رشته های زیست شناسی عمومی، زیست شناسی دبیری و رشته میکروبیولوژی را منتشر کنم. در این خصوص لازم است در ابتدا توجه شما را به برخی نکات آموزشی معطوف دارم.

  • دروس وابسته درسی است که انتخاب آن، با درس یا دروس دیگری ملازمه دارد.
  • دروس وابسته به دروس پیش نیاز و دروس هم نیاز تقسیم می شود.
  • درس پیش نیاز، درسی است که درک مطلب آن، برای یادگیری درس یا دروس دیگری که وابسته نامیده می شود ملازمه دارد و باید درس پیش نیاز قبل از آن درس یا دروس وابسته انتخاب و گذرانده شود.
  • دروس هم نیاز دروسی هستند که باید در یک نمیسال همزمان انتخاب و گذرانده شوند.
    لازم به ذکر است که رعایت پیش نیاز و هم نیاز درس ها به عهده خود دانشجو است چنانچه دانشجویی رعایت تقدم و تأخر (پیش نیاز) را ننماید، در هر مرحله ای که آموزش متوجه عدم رعایت پیش نیازها شود، درسی که بدون رعایت پیش نیاز اخذ شده است، حذف می گردد و دانشجو موظف است آن درس را دوباره انتخاب و بگذراند.
  • دانشجویان رشته های میکروبیولوژی، زیست شناسی و دبیری زیست شناسی دقت نمایند، همانطور که در درختواره آنها نیز مشخص شده است، کلیه ی دروس آزمایشگاهی با درس تئوری خود هم نیاز می باشند. به عنوان مثال اخذ درس آزمایشگاه شیمی آلی، بدون انتخاب درس شیمی آلی امکان پذیر نیست.
  •  انتخاب دروس پیش نیاز و وابسته به آن به صورت همزمان، فقط در صورتی امکان پذیر است که دانشجو درس پیش نیاز را قبلا انتخاب کرده باشد و موفق به کسب نمره ی قبولی از آن درس نشده باشد (مردود شده باشد) و یا کلیه کلاس ها تا پایان ترم را شرکت کرده و فقط موفق به امتحان آن درس نشده باشد که منجر به حذف ماده 35 شده باشد، در آن صورت میتواند درس پیش نیاز و درس وابسته به آن را در ترم بعد یا در یکی از ترم های بعدی به صورت همزمان انتخاب کند و بگذراند.
  • دقت نمایید که در هر نیم سال حداقل 12 واحد باید انتخاب شود و چنانچه معدل ترمی دانشجو کمتر از 12 باشد، دانشجو مشروط محسوب شده و ترم بعدی نمیتواند از 14 واحد بیشتر انتخاب نماید. سقف مجاز واحدهای انتخابی 20 واحد می باشد و فقط چنانچه معدل ترمی دانشجو بالاتر از 17 باشد می تواند تا 24 واحد در یک ترم انتخاب نماید. ضمنا در دوره های تابستان هم دانشجویان حداکثر فقط 6 واحد می توانند انتخاب نمایند.
  • دانشجوی مشروط دانشجویی است که معدل ترم او از 12 کمتر باشد. چنانچه دانشجویی 3 ترم متوالی و یا چهار ترم غیر متوالی مشروط شود از دانشگاه اخراج می گردد.
  • طبق ماده 35 آئین نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، غیبت موجه در جلسه امتحان هر درس و نیز غیب غیر موجه تا 3 درس موجب حذف آن درس یا دروس می شود. غیب غیر موجه در جلسه امتحان بیش از 3 درس به منزله نمره صفر در امتحان آن درس یا دروس خواهد بود. (ضمناً تعیین غیبت موجه و غیر موجه به عهده شورای آموزشی واحد دانشگاهی است.)
    - طبق ماده 31 آئین نامه آموزشی، غیبت غیر موجه دانشجو در بیش از سه شانزدهم ساعات کلاسی هر یک از دروس تا حد سه درس در طول نیم سال موجب حذف آن درس خواهد شد ولی برای بیش از سه درس نمره صفر رد آن درس یا دروس منظور می گردد.
    (میزان غیبت ها در کلاس درس توسط حضور و غیاب اساتید که به اداره آموزش گزارش می شود محاسبه میگردد)
  • دانشجویان موظف اند دائما برد های دانشگاه و پرتال خود در سایت دانشگاه را کنترل نمایند تا چنانچه پیغامی از سوی کارشناسان آموزش دارند فورا به آموزش مراجعه و پیگیری کنند.
  • قبل از انتخاب واحد حتما به سر فصل (درختواره) مراجعه و طبق توضیحات مندرج و با رعایت پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد نمایید و در صورت داشتن هر گونه سوال آموزشی حتما به کارشناس رشته مربوطه در آموزش و یا مدیر گروه رشته مربوطه و در صورت عدم حضور کارشناس به مدیر آموزش مراجعه نمائید.
  • دقت نمائید که در سایت دانشگاه قبل از شروع ثبت نام ها، تاریخ، روز و ساعات انتخاب واحد برای هر رشته و ورودی مشخص می گردد و فایل ثبت نام فقط در همان ساعات مشخص شده برای دانشجویان باز می باشد و در غیر ساعات مشخص شده برای آن ورودی و رشته خاص فایل ثبت نام بسته است و امکان انتخاب واحد نیست. چنانچه دانشجویی پس از ثبت انتخاب واحد متوجه شود که درسی را به اشتباه انتخاب کرده است، در روز حذف و اضافه که تاریخ آن نیز در سایت مشخص شده است، می تواند اقدام به حذف آن درس نماید.


دانلود درختواره رشته زیست شناسی عمومی | دانلود درختواره رشته زیست شناسی دبیری | دانلود درختواره رشته میکروبیولوژی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد